אתר זה משתמש בקובצי Cookies כדי להבטיח שתקבל את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו. קראו את מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש.
14.9.2014
כפי שראינו בפרשה הקודמת, המאבק עם מדין הוא על ערכי הקדושה. אין זו מלחמת מצוה של כיבוש הארץ או הצלת ישראל מיד צר.
משום כך, המניין של פרשת פנחס קודם למעשה המלחמה בפרשתנו על אף שהציווי קדם למניין, כיון ששיקום קדושת ישראל חשוב יותר מנקמת ה' במדין. כפי שראינו, המניין הוא בסוד קדושת איש ואשה, ולכן כאן מרומז שם יו"ד ה"א במנין השבטים "שבטי יו"ד ה"א עדות לישראל", כפי שמפרש שם ברש"י כ"ו ה'.
ועתה בפרשתינו עסקינן במלחמה נגדם. קודם לה פרשת נדרים כי היא יסוד הביסוס של הקשר הטוב "בין איש לאשתו", כלומר סדר המשפחתיות. לאחר מכן רואים שזוהי מלחמה על ערכי הקודש באשר אף שבט לוי משתתף במלחמה.