אתר זה משתמש בקובצי Cookies כדי להבטיח שתקבל את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו. קראו את מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש.
23.8.2018
"העולם שלנו מושפע מהמתמטיקה הרבה יותר ממה שאנו נוטים לחשוב. אך לא רק העולם הגדול מושפע מכך אלא גם הדברים הקטנים: משחקי קופסה ומחשבים, מדפסות תלת מימד. מתברר כי גם ניתן ללמד תלמידים מתמטיקה באמצעות ציורי וצורות קיר במוסדות תרבות ובתי כנסת". את האמירה המפתיעה הזו סיפק פרופ' נח דנא-פיקארד, ראש הקתדרה למתמטיקה חינוך ויהדות במרכז האקדמי לב, בכנס הבינלאומי STEAM Education בהשתתפות יותר ממאה חוקרים מכל רחבי העולם שהתקיים במרכז האקדמי לב.
בכנס, דנו המשתתפים בתחומים השונים של ה'STEAM': מדע, טכנולוגיה, הנדסה, אמנות ומתמטיקה (STEAM=Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) כאשר בניגוד לעבר, העולם המדעי כיום מחבר בין תחומי מדע שונים מתוך הבנה שיש סינרגיה בין תחומי המדע ושהם משפיעים יחד על החיים בכדור הארץ. הרעיון הוא לא ללמד מתמטיקה בפני עצמה אלא יחד עם תחומי היישום שלה במציאות (מולטי – דיסציפלינה).
המשתתפים מהארץ ומחו"ל שוחחו על שילוב טכנולוגיה בתחומי האומנות שונים ודנו בשאלות מתמטיות אשר הטכנולוגיה מצליחה ליצור בהן זוויות חדשות ומאפשרות להבין את הנושא בצורה טובה יותר, כמו גם כיצד נושאים מתמטיים מתקדמים המהווים בסיס למשחקים פופולאריים.
הכנס ציין את סיומן של שנתיים של מחקר בארץ ובעולם, תוך שותפות בין המרכז האקדמי לב, מט"ח – תל אביב, ואוניברסיטאות ממדינות שונות ברחבי העולם כמו הונגריה, אוסטריה, דרום אפריקה וברזיל. החוקרים מכל רחבי העולם חוקרים יחד את היישומים השונים של המתמטיקה ותחומי המדע ומשלבים אותם לגוף חינוכי אחד, כאשר השאיפה היא גם להציע תכניות לימודים בנושא לתלמידים במדינות השונות.