אתר זה משתמש בקובצי Cookies כדי להבטיח שתקבל את החוויה הטובה ביותר באתר שלנו. קראו את מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש.
בשבוע שעבר קיימה המועצה להשכלה גבוהה טקס הענקת מלגות הצטיינות חברתית לשנת תשע"ח ל-14 סטודנטים ממוסדות אקדמיים שונים ברחבי הארץ. מבין הזוכות בפרס המכובד: רבקה אורה שמערלא, סטודנטית שנה ג' לסיעוד במרכז האקדמי לב בתכנית אופק.
רבקה אורה, גדלה בצרפת למשפחה חרדית בת 11 נפשות, ואביה הוא הרב שמערלא, אב בית הדין של שטרסבורג.
לאחר שסיימה רבקה אורה את הבגרות בצרפת בהצטיינות יתרה בסביבות גיל 16, עלתה לישראל בלי הוריה, למדה שנה בסמינר חרדי בישראל, והתחילה את לימודיה האקדמיים בסביבות גיל 17. רבקה אורה, מעבר להיותה סטודנטית מצטיינת בתכנית המצטיינים, מתנדבת ב-3 שנים האחרונות בקהילה במסגרת תכנית "לב בקהילה", פרויקט הדגל החברתי של המרכז האקדמי לב.
בשנה הראשונה ללימודיה התנדבה רבקה אורה במרכז שלווה בקבוצה הכוללת ילדים עם תסמונת דאון וגם ילדים עם אוטיזם. בשנת הלימודים השנייה ובשנה הנוכחית היא התנדבה בבית חינוך עיוורים בתוכנית "קול הלב" המיועדת לילדות וילדים חרדים עיוורים ולקויי ראייה.
במהלך הטקס רבקה אורה נשאה דברים בשם הסטודנטים הזוכים, ועוררה התרגשות גדולה בקהל:
"על אף כל הקשיים שעמדו כנגדי - הן בקליטת השפה העברית, הן מבחינת עומס הלימודים והן בהתאקלמות בארץ חדשה עם חברה שונה - מיד רציתי להתנדב בקהילה ולתת את תשומת ליבי לאחרים. בדיעבד אני מבינה שלהתנדבות הייתה תרומה משמעותית לקליטתי המוצלחת בישראל, והיא סייעה לי מאד להתמודד עם האתגרים שחוויתי. היא תרמה לי בלימוד השפה העברית והתרבות הישראלית, בהגברת תחושת המשמעות והשייכות לחברה הישראלית, בחיזוק הביטחון העצמי וכך גם בהצלחה בלימודים.
בהתנדבותי למדתי שביכולתה של כל פעולה של חסד, אף הקטנה והפשוטה ביותר, להשפיע הרבה מעבר למה שהיינו חושבים. אבל לצד ערכי החסד והערבות ההדדית שהם חלק מרכזי בחינוך החרדי שקיבלתי, הפעילות ב"לב בקהילה" חשפה אותי גם למשמעותן של זכויות האדם, הכבוד והשוויון, שמגיעים לכל אדם ואישה עם מוגבלות בזכות ולא בחסד. אנחנו ב"לב בקהילה" מטמיעים בחברה החרדית את שיח זכויות האדם מבלי לוותר על שיח החסד. זה לא תמיד קל, אבל כאן לדעתי טמון פוטנציאל לשינוי חברתי עמוק ומתמשך.
ההתנדבות שלי בקהילה היא בעיני חלק בלתי נפרד מהלימודים ומהמקצוע שלי. ואכן, בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה עולמית של הגברת המעורבות וההשפעה של אחים ואחיות בסוגיות של מדיניות בריאות וקידום הזכות לבריאות, במיוחד של קבוצות מוחלשות. תפקיד הסינגור על המטופלים כבר נכלל בקוד האתי של האחים והאחיות בישראל. אולם לצערי, בישראל תפקיד זה עדיין מקבל משמעות צרה למדי. אנו בחוג לסיעוד הרחבנו את משמעות הסינגור כך שיכלול לא רק סינגור על המטופל האינדיבידואלי אלא גם חתירה לשינוי מדיניות לטובת המטופלים.
בתור סטודנטיות לסיעוד עלינו לצאת לקהילה, לנסות ללמוד ולהרגיש את הצרכים, המוגבלויות והקשיים של הקבוצות המוכפפות והמודרות ביותר, כדי לעזור להן בהמשך כמיטב יכולתנו. כל זאת מתוך יחסי גומלין שוויוניים והדדיים ככל האפשר".
הסטודנטיות והסטודנטים שזכו השנה בפרס המל"ג ע"ש שוש ברלינסקי-שיינפלד ז"ל, מייצגים מגוון רחב ועשיר של תחומי עשייה ואפיקי פעילות בקהילות שונות ומגוונות.