כנס ירושלים השני למחקר בחינוך מתמטי JCRME2 התקיים בימים שני ושלישי, ג' וד' באדר א' תשע"ד, 3-4 בפברואר 2014, בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים (מכון לב) בשיתוף עם מכון מופ"ת, מט"ח, הטכניון ומכללת לוינסקי לחינוך
מטרת הכנס היא להתוודע למחקרים עדכניים הנערכים בתחום החינוך המתמטי בארץ – מחקרים תאורטיים; כאלה העוסקים בשילוב טכנולוגיה בחינוך המתמטי; מחקרים על הכשרת מורים למתמטיקה; ומחקרים בתחומים אחרים, שיש להם השלכות יישומיות.
בין החוקרים ייערכו דיונים לקידום הוראת המתמטיקה ולמידתה.
קול קורא
תכנית הכנס
תכנית הכנס והתקצירים
האתר המקורי - מופ"ת / מכון לב
יו"ר הכנס: ד"ר טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך
ועדה מדעית (לפי סדר א"ב) :
פרופ' רוחמה אבן, מכון ויצמן למדע;
פרופ' אבי ברמן, הטכניון;
פרופ' נח דנא-פיקארד, בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים;
ד"ר שרה הרשקוביץ, מט"ח;
ד"ר טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך;
נעמה עדין, מכון מופ"ת;
פרופ' מרים עמית, אוניברסיטת בן גוריון בנגב.
ועדה מארגנת (לפי סדר הא"ב):
פרופ' אבי ברמן, הטכניון;
פרופ' נח דנא-פיקארד, בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים;
ד"ר שרה הרשקוביץ, מט"ח;
ד"ר טלי נחליאלי, מכללת לוינסקי לחינוך;
רות סרלין, מכון מופ"ת;
נעמה עדין, מכון מופ"ת;
יעקב קולטקר, בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים.
תכני הכנס
יום שני, 3 בפברואר 2014
- תורה ומדע: וו החיבור - נח דנא-פיקארד, בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים
- תפקידו של מודל אנלוגי ממוחשב בהבניית ידע - דובי וייס וטומי דרייפוס, אוניברסיטת תל אביב
- סימפוזיון: הבניה שיתופית של הידע הפדגוגי המצטבר בקהיליית המורים למתמטיקה.
- יו״ר: נצה מובשוביץ-הדר, הטכניון
- הרקע להשקת פרויקט מחקר ופיתוח המיועד להבניה שיתופית של הידע הפדגוגי המצטבר בקהיליית המורים למתמטיקה. מטרות הפרויקט לטווח הארוך - נצה מובשוביץ-הדר, הטכניון
- פלטפורמה אינטרנטית ייעודית להבניה שיתופית של הידע הפדגוגי המצטבר בקהיליית המורים למתמטיקה - אוהד זוהר, חברת אומניסול
- ממצאים מתוך מחקר-חלוץ לבדיקת היתכנות של הבניה שיתופית של הידע הפדגוגי המצטבר בקהיליית המורים למתמטיקה - עטרה שריקי, אורנים - המכללה האקדמית לחינוך
- מצגת הסימפוזיון
- עמדות כלפי המתמטיקה, אסטרטגיות למידה וקשרי גומלין ביניהם - יצחק איזק, מכללה ירושלים ומרכז אקדמי לב זיוה דויטש, מכללה ירושלים
- ההשפעות של הוראה המשלבת משחק מחשב על תהליכי למידה של תלמידים מתקשים במתמטיקה - אורית ברוזה, האוניברסיטה העברית בירושלים
- העצמת מורים למתמטיקה בשילוב החינוך לערכים חברתיים בהוראה - יעל אדרי, הטכניון, ובית הספר המשותף חוף הכרמל
- כלי תוכנה התומכים בייצוג מטא-קוגניטיבי של תהליכי פתרון בעיות במתמטיקה - רותם עבדי, האוניברסיטה העברית בירושלים
- סימפוזיון: חיבורי בעיות מתמטיות על ידי פרחי הוראה, מורים ומומחים - סיפורי הצלחה
- יו"ר: בוריס קויצ'ו, הטכניון
יום שלישי, 4 בפברואר 2014
תמונות מהכנס (באתר מופ"ת, צריך Flash)